Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Körkort

Av Erik - 9 augusti 2011 11:18

Jag skaffade körkort sent i livet av olika anledningar, men när jag väl tog tag i saken då anmälde jag mig till en intensiv i Falun. 
Tänkte att det var enda chansen för mig att genomföra det hela, inte för att jag tyckte att jag var en dålig förare och att jag inte kunde läsa in regler utan för att då skulle jag bli tvungen att läsa, inte hitta något annat mer intressant som att kolla på film eller så..  
Det var ju en omställning för mig att dela rum med okända människor då jag tidigare varit en enstöring hemma hos mina föräldrar, men det gick ganska bra ändå..
Det var inte många jag faktiskt pratade med men det var en kille jag delade rum med som gillade hårdrock och då var det ju inga problem att prata märkte jag om man hade någorlunda lika intresse..

När jag till slut klarade uppkörningen, efter andra försöket (första gången ansåg den gubben att jag tog för mycket risker) så hade man ju fler möjligheter att göra saker när man bor ganska avsides.. 

Första gången jag åkte iväg själv (utan gps) så var det till Gävle, som jag inte hade varit till om man bortser travet och hockeyarenan...
Så det var ju en utmaning i sig att hitta rätt när man är osäker på var man ska köra, hade försökt plugga vägen innan via eniro och det gick faktiskt över förväntan, hittade rätt på en gång..
Jag skulle då till konserthuset för att se Anna Ternheim och det är bland det bästa jag sett hitills hittills i mitt liv, det är inte ofta jag har känt att nackhåren rest sig men det var ett tillfälle...


Jag vet inte riktigt vad jag tänkte med den gången jag åkte till Stockholm med bil (själv) för att se Wolfmother på debaser utan någon gps, jag lyckades ta mig in till staden och jag var nog ganska nära mitt mål men jag var så stressad och jag var sent ute så det slutade med att jag körde hem utan att sett dem, så kan det gå.. 

Idag har jag gps. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik - 15 juni 2013 13:08

Jag beundrar personer som gör ändringar i sitt liv när de känner att de vill göra något nytt, tyvärr så har inte alla modet eller kraften att bryta sig loss från det de har idag även om de känner att de skulle vilja...Den jag närmast kommer att tänka...

Av Erik - 3 mars 2013 19:31

I fredags åkte vi iväg till Göteborg för att se Galenskaparnas 30-års föreställning på Lorensbergsteatern, själv kände jag mig mest som en medhängare som följde med då jag inte är något större fan av ensemblen. Men jag visste att Emma verkligen ville...

Av Erik - 19 februari 2013 21:36

Har inte lyssnat så värst mycket på David Bowie men skivan: The Man Who Sold The World (1970) gillar jag, främst titelspåret. Upptäckte nu i kväll att det fanns två olika omslag när jag letade efter den på vinyl på tradera. Först hittade jag den inte...

Av Erik - 15 februari 2013 18:38

Tack för att du står ut med mig och mina dumma (ibland) idiotiska kommentarer jag ger dig nu när du är gravid, har väldigt svårt för att tänka innan jag talar när jag är med dig, kan inte hjälpa det. Det är stor skillnad över hur jag är på jobbe...

Av Erik - 21 januari 2013 21:39

Idag när jag var ned i tvättstugan så hade någon imbecill person inte tömt maskinerna från tvätt, dessutom så hade de glömt att starta en maskin... Jag hävde ner allt i en trådbackskorg och åkte upp och letade reda på syndaren, en yrvaken person öppn...

Ovido - Quiz & Flashcards