Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Erik - 10 augusti 2011 18:37

Är ju förvisso bara strax över 30 strecket men tydligen så är det pensionärsvarning på mig i vissa avseenden enligt min sambo.. 
Första tecknet hon såg hos mig var att jag gick omkring i affären och kollade jämförpriser på olika varor, skiljde det några ören mellan två likvärdiga varor så tog jag det billigaste t.ex


Sen har jag oftast shoppingkassar med mig, för hur onödigt är det inte att handla plastkassar varenda gång? Det blir en nätt liten hög på ett år och man får inte användning för alla, används ofta som soppåse men vad fan man sopsorterar ju efter bästa förmåga och då går det inte åt! ;) 


När jag träffade Emma körde jag omkring i en liten Peugeot 207 och vad fick den heta? Jo, pensionärsbilen. Anledningen var solklar: det är en bil som gamla tanter kör omkring med... 


Nu har jag även börjat dricka lättöl till maten, det är också ett tydligt tecken.
Då köper jag Falcon Bayerskt Mörk Lager, det gäller även oftast då jag handlar på bolaget. Det var Emmas lillebror Axel som tyckte att jag skulle köpa den sorten, bra koll den killen har (8år) även om den var en lyckträff.


Sitter och skriver detta nonsens för att hålla mig vaken, dumt att somna har jag fått höra från en klok person... Lyssnar samtidigt på ett nytt alster från Lock Up som heter Necropolis Transparent med bl.a sångaren från At The Gates..

Blev ju nyfiken då jag läste i senaste numret av Close Up att albumet fått nästan full pott, låter faktiskt bra så här långt..  


Så jag lever inte helt som pensionär tycker jag själv, för de lyssnar ju på dansband och Takida, det vet ju alla...


Av Erik - 10 augusti 2011 15:43

Emma glömde köpa ipren när hon var hem på lunchen idag och när hon skulle gå iväg igen då sa hon att: jag glömmer säkert köpa igen


Snäll som man är så skickade jag sms till henne: köp ipren 
Men jag gick nog till överdrift när jag kopierade meddelandet och skickade hela 33 gånger som hon sa, saken är den att det är kanske 400 m till affären...


Blev en sur Emma av den aktionen och det förstår jag, men jag skyller på att jag är trött, tänkte inte riktigt på vad jag gjorde och hur det skulle tas emot.


Det var onödigt gjort, hade nog räckt med kanske ett eller möjligen två sms. 

Det ska inte ske igen. 

Av Erik - 10 augusti 2011 12:11

Fick igår hem en skiva, inget konstigt med det kanske eller jo kanske i dessa dagar då "alla" lyssnar på nätet eller på annat sätt.. 
Saken är den att jag redan hade skivan "Hisingen Blues" med Graveyard men jag upptäckte nyligen att det fanns en extra låt som heter "Cooking Brew" med på denna utgåva, då var det ju inget att tveka på..
Knäpp tycker Emma jag är som köper en skiva jag redan har bara för att det finns en låt till med, att betala 149 kr för en extra låt kan man tycka..


Skivan var fantastiskt bra redan innan jag visste om denna låt och den blev ju inte sämre efter heller, frågan är varför bandet släpper olika utgåvor?


Det handlar om pengar och de är beroende av att folk som jag som köper deras verk, för det kan inte vara lätt att livnära sig som artsit i dagens läge där "ingen" vill betala.. Jag köper gärna musik som jag gillar även om det inte är lika ofta som förut, tidigare kunde jag köpa på chans men spotify t.ex hjälper mig att hitta nytt.. 


Graveyard upptäckte jag av en slump när jag skrev in ordet "satan" på spotify, fick då fram bl.a låten "Satan´s Finest" med just det bandet, följden av det blev att jag köpte deras självbetitlade album och åkte till Uppsala för att se dem.
Samma kväll köpte jag "Hisingen Blues" för en hundring, har sett dem live en gång till på Getaway vilket var en helt suverän spelning!


Så satan kan leda till något riktigt bra! 


 

Av Erik - 10 augusti 2011 09:33

Sov inte bra i natt, gick i säng 01:20 och kände mig ganska trött men när jag väl låg där så blev jag tvärvaken.. Så vad göra? Jo man ligger kvar och hoppas att man ska somna till slut, vilket jag gjorde men jag har vaknat några gånger under natten..

Måste vara att jag drack för mycket kaffe på dagen, då brukar jag ha svårt för att sova sedan.. Men då suckar sambon och säger att jag är en mästare på bortförklaringar, kan ligga något i det även om just kaffe ofta är en anledning många skyller på... 
En gång sa jag att jag hade fått cancer bara för att jag ätit persilja, låter ju vettigt men man kanske inte ska skämta om sådant..


Emmas mobil ringde kl.  6 och då var jag vaken, tänkte att jag lika gärna kan gå upp... Har parkerat arslet på soffan sedan dess (där jag varit x antal timmar under semestern), druckit rivigt kaffe och läst nyheter i vanlig ordning.


Har varit väldigt lat denna semester och snart är den slut, ska börja jobba igen nästa vecka... Igår åkte jag iaf äntligen iväg till återvinningen med den fula garderoben som stått i hallen och samlat damm i någon månad nu, kan säga att Emma blev glad och kanske en aning förvånad att jag äntligen fick tummen ur...
Lämnade även in bilen för att byta bromsbelägg, behöver den inte denna vecka så jag lämnade den där om en lucka skulle dyka upp.. 


Lånade hem en film som jag ska se på strax "The Road" med Viggo Mortensen, ni vet han som spelade Aragorn i Sagan Om Ringen..  
Som handlar om en man och hans sons resa genom ett landskap där allt är slut... Konsumtionssamhället till att börja med, maten och naturen... 


Får se om jag håller mig vaken, låter ju som en uppiggande film.. ;)

 

Skapa flashcards