Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Satan

Av Erik - 10 augusti 2011 12:11

Fick igår hem en skiva, inget konstigt med det kanske eller jo kanske i dessa dagar då "alla" lyssnar på nätet eller på annat sätt.. 
Saken är den att jag redan hade skivan "Hisingen Blues" med Graveyard men jag upptäckte nyligen att det fanns en extra låt som heter "Cooking Brew" med på denna utgåva, då var det ju inget att tveka på..
Knäpp tycker Emma jag är som köper en skiva jag redan har bara för att det finns en låt till med, att betala 149 kr för en extra låt kan man tycka..


Skivan var fantastiskt bra redan innan jag visste om denna låt och den blev ju inte sämre efter heller, frågan är varför bandet släpper olika utgåvor?


Det handlar om pengar och de är beroende av att folk som jag som köper deras verk, för det kan inte vara lätt att livnära sig som artsit i dagens läge där "ingen" vill betala.. Jag köper gärna musik som jag gillar även om det inte är lika ofta som förut, tidigare kunde jag köpa på chans men spotify t.ex hjälper mig att hitta nytt.. 


Graveyard upptäckte jag av en slump när jag skrev in ordet "satan" på spotify, fick då fram bl.a låten "Satan´s Finest" med just det bandet, följden av det blev att jag köpte deras självbetitlade album och åkte till Uppsala för att se dem.
Samma kväll köpte jag "Hisingen Blues" för en hundring, har sett dem live en gång till på Getaway vilket var en helt suverän spelning!


Så satan kan leda till något riktigt bra! 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik - 15 juni 2013 13:08

Jag beundrar personer som gör ändringar i sitt liv när de känner att de vill göra något nytt, tyvärr så har inte alla modet eller kraften att bryta sig loss från det de har idag även om de känner att de skulle vilja...Den jag närmast kommer att tänka...

Av Erik - 3 mars 2013 19:31

I fredags åkte vi iväg till Göteborg för att se Galenskaparnas 30-års föreställning på Lorensbergsteatern, själv kände jag mig mest som en medhängare som följde med då jag inte är något större fan av ensemblen. Men jag visste att Emma verkligen ville...

Av Erik - 19 februari 2013 21:36

Har inte lyssnat så värst mycket på David Bowie men skivan: The Man Who Sold The World (1970) gillar jag, främst titelspåret. Upptäckte nu i kväll att det fanns två olika omslag när jag letade efter den på vinyl på tradera. Först hittade jag den inte...

Av Erik - 15 februari 2013 18:38

Tack för att du står ut med mig och mina dumma (ibland) idiotiska kommentarer jag ger dig nu när du är gravid, har väldigt svårt för att tänka innan jag talar när jag är med dig, kan inte hjälpa det. Det är stor skillnad över hur jag är på jobbe...

Av Erik - 21 januari 2013 21:39

Idag när jag var ned i tvättstugan så hade någon imbecill person inte tömt maskinerna från tvätt, dessutom så hade de glömt att starta en maskin... Jag hävde ner allt i en trådbackskorg och åkte upp och letade reda på syndaren, en yrvaken person öppn...

Ovido - Quiz & Flashcards