Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Lever som pensionär?

Av Erik - 10 augusti 2011 18:37

Är ju förvisso bara strax över 30 strecket men tydligen så är det pensionärsvarning på mig i vissa avseenden enligt min sambo.. 
Första tecknet hon såg hos mig var att jag gick omkring i affären och kollade jämförpriser på olika varor, skiljde det några ören mellan två likvärdiga varor så tog jag det billigaste t.ex


Sen har jag oftast shoppingkassar med mig, för hur onödigt är det inte att handla plastkassar varenda gång? Det blir en nätt liten hög på ett år och man får inte användning för alla, används ofta som soppåse men vad fan man sopsorterar ju efter bästa förmåga och då går det inte åt! ;) 


När jag träffade Emma körde jag omkring i en liten Peugeot 207 och vad fick den heta? Jo, pensionärsbilen. Anledningen var solklar: det är en bil som gamla tanter kör omkring med... 


Nu har jag även börjat dricka lättöl till maten, det är också ett tydligt tecken.
Då köper jag Falcon Bayerskt Mörk Lager, det gäller även oftast då jag handlar på bolaget. Det var Emmas lillebror Axel som tyckte att jag skulle köpa den sorten, bra koll den killen har (8år) även om den var en lyckträff.


Sitter och skriver detta nonsens för att hålla mig vaken, dumt att somna har jag fått höra från en klok person... Lyssnar samtidigt på ett nytt alster från Lock Up som heter Necropolis Transparent med bl.a sångaren från At The Gates..

Blev ju nyfiken då jag läste i senaste numret av Close Up att albumet fått nästan full pott, låter faktiskt bra så här långt..  


Så jag lever inte helt som pensionär tycker jag själv, för de lyssnar ju på dansband och Takida, det vet ju alla...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik - 15 juni 2013 13:08

Jag beundrar personer som gör ändringar i sitt liv när de känner att de vill göra något nytt, tyvärr så har inte alla modet eller kraften att bryta sig loss från det de har idag även om de känner att de skulle vilja...Den jag närmast kommer att tänka...

Av Erik - 3 mars 2013 19:31

I fredags åkte vi iväg till Göteborg för att se Galenskaparnas 30-års föreställning på Lorensbergsteatern, själv kände jag mig mest som en medhängare som följde med då jag inte är något större fan av ensemblen. Men jag visste att Emma verkligen ville...

Av Erik - 19 februari 2013 21:36

Har inte lyssnat så värst mycket på David Bowie men skivan: The Man Who Sold The World (1970) gillar jag, främst titelspåret. Upptäckte nu i kväll att det fanns två olika omslag när jag letade efter den på vinyl på tradera. Först hittade jag den inte...

Av Erik - 15 februari 2013 18:38

Tack för att du står ut med mig och mina dumma (ibland) idiotiska kommentarer jag ger dig nu när du är gravid, har väldigt svårt för att tänka innan jag talar när jag är med dig, kan inte hjälpa det. Det är stor skillnad över hur jag är på jobbe...

Av Erik - 21 januari 2013 21:39

Idag när jag var ned i tvättstugan så hade någon imbecill person inte tömt maskinerna från tvätt, dessutom så hade de glömt att starta en maskin... Jag hävde ner allt i en trådbackskorg och åkte upp och letade reda på syndaren, en yrvaken person öppn...

Ovido - Quiz & Flashcards