Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Ska bara vila lite...

Av Erik - 26 augusti 2011 16:42

När jag säger till Emma att jag ska vila då brukar det oftast sluta med att jag somnar antingen på sängen eller soffan så om hon har koll på mig så försöker hon se till att jag håller mig vaken.. 


Just nu är ett tillfälle som jag skulle behöva vila men då vet jag hur det slutar, att jag blir vaken hela natten, men egentligen vad gör det då det nu är helg?
Inget, men jag lever ju i princip som en pensionär redan och de går väl i säng runt 21?

Emma släpade ner mig på stan för en snabb fika och jag var inget trevligt sällskap fick jag veta, har den dumma egenheten att bli sur då jag är trött och det är jag alltid på fredagar... Borde väl vara tvärtom efter en arbetsvecka att man är på bra humör men min teori är att jag då kan släppa på allt för då vet jag att det är fritt från jobb i två dagar, då blir jag automatiskt trött...


Inte för att jag är speciellt pigg under veckorna för den delen men kanske inte fullt lika sur då?  


Man kanske skulle börja bli nyttig och börja äta frukt eller något i stället för att ta en ballerina kladdkaka till kaffet varje dag och börja motionera? Det skulle möjligen göra mig till en piggare människa och en mindre sur sådan? 
För idag lever jag ett väldigt stillsittande liv, dels på jobbet där man bara blir svettig om det är varmt och när jag väl kommer hem rör jag mig inte så mycket heller...


Har vissa funderingar på att hitta på något att göra för att träna men har inte riktigt kommit på vad jag vill göra, kanske Tae-Kwondo av alla sporter vore något?  Är smidig som ett kylskåp och vig som en elefant typ så det vore ju en idealisk träningsform för mig, man kan säkert förbättra de egenskaperna om jag skulle börja med något i den stilen iaf... 

I stället för att lägga mig för att vila så valde jag att brygga några koppar http://www.lofbergslila.se/sv/Vara-produkter/Sortiment/Brygg/bryggkaffe-crescendo/ samtidigt som jag lyssnar på Hisingen Blues med Graveyard (igen). 

 
 
Ingen bild

Niklas

26 augusti 2011 18:05

Hoppas inte din surhet kom ifrån mitt besök på monteringen... ett tips på jävligt bra motionerande är promenerande (med tanke på din tilltagande pensionersvarning så e det ju helt rätt).. har praktiserat det i fem år nu och vette fan om jag blir piggare men man har relativt god fysik dock... sen (med tanke på din Graveyard-crush) måste du ju lyssna på Horisont... spöar Graveyard (enligt mej dårå)... men det e målfoto.

 
Ingen bild

BErik

26 augusti 2011 19:19

Nepp, berodde inte alls på ditt besök Niklas..
Promenera? Ja kanske, får testa det men kommer nog inte iväg på dina milmarscher... Horisont låter riktigt nice men Graveyard är vassare för mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik - 15 juni 2013 13:08

Jag beundrar personer som gör ändringar i sitt liv när de känner att de vill göra något nytt, tyvärr så har inte alla modet eller kraften att bryta sig loss från det de har idag även om de känner att de skulle vilja...Den jag närmast kommer att tänka...

Av Erik - 3 mars 2013 19:31

I fredags åkte vi iväg till Göteborg för att se Galenskaparnas 30-års föreställning på Lorensbergsteatern, själv kände jag mig mest som en medhängare som följde med då jag inte är något större fan av ensemblen. Men jag visste att Emma verkligen ville...

Av Erik - 19 februari 2013 21:36

Har inte lyssnat så värst mycket på David Bowie men skivan: The Man Who Sold The World (1970) gillar jag, främst titelspåret. Upptäckte nu i kväll att det fanns två olika omslag när jag letade efter den på vinyl på tradera. Först hittade jag den inte...

Av Erik - 15 februari 2013 18:38

Tack för att du står ut med mig och mina dumma (ibland) idiotiska kommentarer jag ger dig nu när du är gravid, har väldigt svårt för att tänka innan jag talar när jag är med dig, kan inte hjälpa det. Det är stor skillnad över hur jag är på jobbe...

Av Erik - 21 januari 2013 21:39

Idag när jag var ned i tvättstugan så hade någon imbecill person inte tömt maskinerna från tvätt, dessutom så hade de glömt att starta en maskin... Jag hävde ner allt i en trådbackskorg och åkte upp och letade reda på syndaren, en yrvaken person öppn...

Skapa flashcards