Alla inlägg den 6 september 2011

Av Erik - 6 september 2011 18:35

Idag fick jag uppmaningen från Monika på jobbet att önska låt till dagens önsketimme på P4, sagt och gjort slängde jag iväg en önskning och jag valde Horisont med låten "Visa Vägen"


Gubben som har programmet valde att läsa mitt sms och glad blev ju jag när jag märkte det. Men lite surt att han spelade en annan låt, nämligen "Just Ain´t Right" men den är ju inte fel den heller för hela skivan "Två Sidor Av Horisonten" är ju riktigt bra. 


När låten spelades så undrade Monika varför jag inte kunde ha valt en "normal" låt...
Min undran är då om "Kaffe Utan Grädde" är en sådan?


Den låten valde hon som önskning strax före semestern... 


Av Erik - 6 september 2011 17:25

Fick idag hem nya numret av Close-Up Magazine där framsidan pryddes av Mikael Åkerfeldts nuna. 
Härligt tänkte jag då det antagligen fanns ett reportage inne i tidningen om Opeth och dess kommande skiva "Heritage", mycket riktigt...


Så jag tog tidningen och parkerade mig i soffan tillsammans med en rejäl kopp kaffe för att läsa, ett mycket trevligt sätt att fortsätta sin dag på tycker jag.


Tycker att det var bra skrivet och intressant att se hur det gick till när Per Wiberg lämnade bandet, engagemang är nog en viktig del om man håller på med musik och brinner man inte för saken då är nog svårt.. Inte för att jag har hållt på med musik själv men jag förstår att det måste vara så för att en grupp ska kunna funka optimalt.


Väntar med spänning på skivan som förhoppningsvis kommer i brevlådan dagen då den släpps, men man kanske var en aning hetsig som beställde skivan från England då det inte gick att beställa från Sverige vid det tillfället...


Har ju bara hört en låt och det är "Devil´s Orchard" och den blev man ju inte besviken på, undrar hur resten kommer låta? Har läst mig till att det är väldigt annorlunda och eget, att det inte är en metal skiva, utan progressiv rock med mörk jazzfusion... Förstår att många gamla "fans" drar öronen åt sig när de hör den beskrivningen men inte jag, jag tycker det låter väldigt spännande och vågat om inte annat.


Läste om någon idiot som lagt ut ett klipp på youtube där han eldar upp alla Opeths skivor och sedan stampar på de förkolnade resterna, varför kan man undra? Tja, antagligen är han väldigt missnöjd med inriktningen bandet tagit och beslutat sig för att verkligen protestera...
Men tror han med den aktionen att Mikael Åkerfeldt ska ta åt sig av "kritiken" och gå tillbaka till det mer tradionella Opeth så misstar han sig nog grovt...


Opeth berör.


 

Ovido - Quiz & Flashcards