Alla inlägg den 19 september 2011

Av Erik - 19 september 2011 19:13

Igår började jag lyssna på en skiva med gruppen UFO, ett band som jag knappt lyssnat på tidigare.. Hade nog bara hört låtarna "Doctor Doctor" och "Rock Bottom" tidigare, så jag är väldigt ny på denna grupp.

Har lyssnat på skivan Phenomenon från 1974 flera gånger sedan igår och det är riktigt bra i mina öron, har googlat lite idag och fått veta att just denna skiva är den första med Michael Schenker på gitarr (Scorpions, MSG)

 

Av Erik - 19 september 2011 18:54

Upptäckte idag att det finns ett kafé här i Gävle som tydligen slog upp portarna i somras någon gång som jag tills idag aldrig hört talats om, men jag ska ta mig dit inom snar framtid har jag tänkt...


Varför? 


Jo, jag läste på Facebook att Trummor & Orgel skall uppträda där den 13/10 och det kan man ju inte missa om man har hälsan i behåll! 


Emma undrade hur jag kunde gilla något på FB som jag aldrig besökt och då svarade jag att de har ju bokat T&O och det är ju ett tillräckligt skäl...


Kafé Vinyl

Ovido - Quiz & Flashcards