Alla inlägg den 22 september 2011

Av Erik - 22 september 2011 22:54

Sitter uppe fast jag egentligen borde gå och få lite skönhetssömn, men lyssnar man på bra musik så är det svårt att slita sig.. 


Just nu är det faktiskt inte Heritage som spelas utan skivan "Force It" (1975) med UFO som Niklas tipsade om och jag måste hålla med om att det är riktigt bra det här fast det bara är första lyssningen och det har inte fastnat ännu, men jag är övertygad om att det kommer... 


Fick förresten hem Heritage från England igår och den inte bara låter underbart utan lukten var inte så tokig heller, tycker det är en härlig känsla att hålla i ett album man längtat efter i tre år ungefär..
Längtar som fan efter spelningen på Arenan då jag läst att denna turne består av endast "lugna" låtar, iaf har det varit så i början av nordamerika svängen.. 
Hoppas främst på att få höra Folklore (bäst på nya för mig) och A Fair Judgement (vilket var länge sedan).
Fast man vet aldrig med detta band då de gärna vill förnya sig och inte stå kvar och stampa, kanske kan bli lite tjatigt att ha samma spellista en hel turne..? 


Har fått höra att jag aldrig skulle kunna såga Opeth och det finns nog en viss sanning i det, men det är ju så jävla bra så varför ska man?
Kan tänka mig att jag skulle sluta lyssna på dem om de helt plötsligt får för sig att börja spela "Eurodisco" eller ställa upp i Eurovison , eller något i den stilen... 


Bara hoppas att något sådant aldrig kommer inträffa och oddsen för det borde ligga på samma nivå som att Brynäs skulle vinna SM-Guld i hockey i år där de vinner finalserien över MODO med 4-0 i matcher... (haha)



 

Av Erik - 22 september 2011 16:44

På jobbet har vi börjat roa oss genom att skicka in önskelåtar till "En Timme Thomas" som sänds på P4 Uppland, inte alltid önskningarna går hem men hittills har jag fått tre låtar spelade och Monkan två, så jag leder där kan man säga.. 


Dagens låtval föll på "Burn" med Deep Purple av den enkla anledningen att David Coverdale dagen till ära fyller 60 år! Hela den skivan är i mitt tycke en av gruppens främsta...


Hade först önskat "Den Sista Veckan" med Philemon Arthur & The Dung, en låt som jag mest tycker är rolig då den handlar om hur någon kryper ned i dyngan och klappar en rutten get... Det går ju att ta vilken låt som helst av den "hemliga" gruppen och förundras över texterna, de är speciella...





Skapa flashcards