Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Erik - 11 oktober 2011 17:39

Jag undviker själv att svälja om inte situationen kräver det, jag menar om jag t.ex, sitter på bion och inte har något att spotta ur i då gör jag det.. Emma däremot sväljer mer än gärna och tycker att jag är bra fjantig när jag inte gör det, hon har sagt att hon har svalt flera gånger och inte har hon lidit av det...


Pratade med en person (inga namn) på jobbet om saken igår på jobbet och hon sa att det är väldigt farligt att svälja, att man t.o.m kan dö av det om det når blindtarmen... Hmm, sa jag: blindtarmen? Det har jag aldrig hört förut men blev orolig och skickade sms till Emma att nu är det bäst att du slutar med ovanan... 


Hon svarade att hon absolut inte trodde på det och hon googlade även om risken med att svälja utan att hitta något så jag tror att det är en gammal skröna som kanske en gång startat av någon förälder där de varnat sina barn för risken att dö om de sväljer...


Naturligtvis talar jag om risken med att svälja tuggummi. 

Av Erik - 11 oktober 2011 16:37

Önskade idag en låt på P4 Uppland igen trots att det kostar 50 kr för att få något spelat just nu, pengarna går denna vecka till "Världens Barn", så jag hoppas de kommer till användning... Men det var inte den främsta anledningen till att jag önskade idag utan det var för att Monika och jag har ju våran interna tävling när det gäller antal spelade önskningar, nu står det 4-4...

Monika sa att jag borde ha fått minuspoäng efter min önskning då den var så hemskt dålig i hennes tycke, vilket jag naturligtvis inte gick med på för då borde hon ha fått samma avdrag för "Sjumilakliv" med Martin Stenmarck...

Vilket låt jag fick spelad?

 


Skapa flashcards