Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Erik - 12 oktober 2011 18:46

Dagens middag är en sak jag gjort förut och det är kyckling med parma och balsamsås. Både jag och Emma gillade denna rätt som jag hittade på kokaihop.se (bra sida) men jag upptäckte nu att jag inte följde receptet till punkt och pricka förra gången då oreganon glömdes bort av någon anledning... Denna gång gjorde jag även lite annorlunda mot vad som står då det blev bacon i stället för parmaskinka, hoppas det kommer bli lika bra nu med (det tror jag).

Tycker att lukten av pressad vitlök är underbar, det bara vattnas i munnen då vitlök är med i bilden (det och fetaost)... 


Kyckling med parma och balsamsås



Av Erik - 12 oktober 2011 17:37

När jag träffade Emma så hade hon två katter syskonen Selma och Lizzie varav den senare ej är kvar i livet då situationen var ohållbar då hon kissade inne på olika ställen. Selma däremot har aldrig gjort något utanför lådan och det är lite konstigt att två syskon som de var kan vara så olika..


Selma ändrades när Lizzie försvann och det blev en positiv ändring, nu är hon mycket mer sällskaplig då hon tidigare brukade hålla sig undan, var nog Lizzie som var dryg och tog plats därav anledningen till att hon gömde sig... Selma är lite som en hund tycker jag, hon har en trasig råttleksak som hon bär omkring med och kastar man den så kommer hon tillbaka med den (oftast). 


Idag var vi iväg med henne till veterinären för att sterilisera henne då hon redan haft en kull med ungar och vi kände att vi inte ville ha en till, även om hon och Sigge som han heter (känd i Trönö) gjorde bra ungar så kändes det som ett bra beslut att göra, tydligen så ökar det chansen att katten lever längre om  man gör detta ingrepp. 


 

Av Erik - 12 oktober 2011 16:34

Sitter precis och lyssnar på Machine Head och deras nya skiva "Unto The Locust" som släpptes förra månaden. Det är ett band jag inte lyssnat på nämnvärt tidigare men det här låter riktigt bra tycker jag, svårt att beskriva hur det låter men det är hårt och en hel del progressiva inslag finns det.. 



Ovido - Quiz & Flashcards