Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Laundry day

Av Erik - 17 oktober 2011 16:25

Idag när det är måndag så innebär det tvättstuga för mig, ett nödvändigt men kanske inte så roligt göromål alla gånger.. Sitter och funderar om det någon gång har varit kul? Nja, inte direkt kul kanske men vid ett tillfälle var det väldigt trevligt då jag hade sällskap av Emma som hjälpte till... I det här hushållet så är det jag som har uppgiften att tvätta och Emma är det som viker och plockar undan allt, en deal som funkar alldeles utmärkt för mig..


Sen är det så att jag helt enkelt inte får ta reda på tvätten då jag viker helt fel enligt min kära sambo och gamla hundar har ju svårt för att lära sig sitta har jag hört... 

Jag har inga fixidéer angående hur ett påslakan eller lakan ska vara vikt utan när jag bodde själv så bara rullade jag ihop dem och det såg nog aldrig likadant ut.. 
För när man väl tar upp sängkläderna så syns det ju inte, det fyller samma funktion oavsett hur fint det såg ut i byrålådan...


Idag så fick jag förresten en låt spelad på "En Timme Thomas" på P4 (pensionärskanalen) igen och det var Rainbow och "Gates Of Babylon" vilket är en låt som jag aldrig kan få nog av... Enligt Monika som jag har den interna tävlingen med så lät sångaren Ronnie James Dio som att han skrek i den låten...


Hädelse säger jag bara!


Monkan fick förresten en låt spelad hon också och det var Oskar Linnros med "Genom Eld", så nu står det 5-5 och det är faktiskt en semla som vi tävlar om...
Nu är det blodigt allvar med i bilden då jag smög in på toa för att önska en till låt utan hennes vetskap men tyvärr så spelade de inte den...
Fick veta senare att hon sett mig gå iväg så hon skickade snabbt iväg en önskan hon med, men utan att den heller spelades..


Jaja, det är nya tag i morgon och en ny chans till spelad önskning. 

 
 
emma

emma

17 oktober 2011 19:01

det är en jävla skillnad att sova på ett lakan, med ett påslakan som är mindre skrynkligt, än något av ovanstående som är mest likt ett ansikte på en 350 år gammal människa.

http://captainpoon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik - 15 juni 2013 13:08

Jag beundrar personer som gör ändringar i sitt liv när de känner att de vill göra något nytt, tyvärr så har inte alla modet eller kraften att bryta sig loss från det de har idag även om de känner att de skulle vilja...Den jag närmast kommer att tänka...

Av Erik - 3 mars 2013 19:31

I fredags åkte vi iväg till Göteborg för att se Galenskaparnas 30-års föreställning på Lorensbergsteatern, själv kände jag mig mest som en medhängare som följde med då jag inte är något större fan av ensemblen. Men jag visste att Emma verkligen ville...

Av Erik - 19 februari 2013 21:36

Har inte lyssnat så värst mycket på David Bowie men skivan: The Man Who Sold The World (1970) gillar jag, främst titelspåret. Upptäckte nu i kväll att det fanns två olika omslag när jag letade efter den på vinyl på tradera. Först hittade jag den inte...

Av Erik - 15 februari 2013 18:38

Tack för att du står ut med mig och mina dumma (ibland) idiotiska kommentarer jag ger dig nu när du är gravid, har väldigt svårt för att tänka innan jag talar när jag är med dig, kan inte hjälpa det. Det är stor skillnad över hur jag är på jobbe...

Av Erik - 21 januari 2013 21:39

Idag när jag var ned i tvättstugan så hade någon imbecill person inte tömt maskinerna från tvätt, dessutom så hade de glömt att starta en maskin... Jag hävde ner allt i en trådbackskorg och åkte upp och letade reda på syndaren, en yrvaken person öppn...

Ovido - Quiz & Flashcards