Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

En dag att minnas

Av Erik - 30 oktober 2011 11:28

Förbannat trevlig dag det var igår då som innebar lite smått och gott, både i hemmets lugna vrå och i stadens centrum... Först skulle vi träffa Erik & Cajsa som åkte hit med tåg för att handla kläder och då gick vi ned på stan för att möta upp dem, när vi såg dem hade de redan handlat en hel del (effektiva).
Åt lunch på gallerian och sedan gick vi iväg till Bishops Arms för att ta en öl, själv var jag inställd på en Helsinge Pilsener men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig då det blev en Sleepy Bulldog (som de inte hade vid förra besöket), tyckte om den ölen fast den inte var mörk utan det var en väldigt frisk smak.


Sen gick vi hem för att göra oss klara för grillkrogen Meat vid södermalmstorg som var ett väldigt trevligt ställe även om det kändes som att det var lite varmt (iaf för mig), kan ju bero på att det var fullproppat med folk och lokalen inte är den största... Vi var inte där så länge utan vi tog två omgångar av köttbuffén som vi bestämde oss för, riktigt bra var det och urvalet av tillbehör och kött var tillfredsställande för oss båda! Vi tog ingen dessert då magarna var fulla...
Ett tips om man vill beöka restaurangen är att vara där tidigt då det hela tiden var folk var folk som väntade på bord, tur att Emma sa att vi skulle gå tidigare än jag tänkt! ;)


Sen gick vi hem för att spela något sällskapsspel som Emma köpt (Älskling) där man ställde frågor som stod på ett kort, meningen var att få reda på saker om den man sällskapar med, vet inte om jag fick reda på så mycket då Emma är väldigt öppen av sig mot mig och jag vet nog en hel del av de saker hon gjort i sitt liv... En fråga som kom upp som gjorde Emma lite "skrämd" var: Skulle du döda en kattunge för 100.000 kr? Nej, svarade hon...
Frågan kom upp om jag skulle göra det? Ja, det skulle jag och nog för en mindre summa också... Emma: För hur mycket då? Jag: Tja, om någon ger mig en tusing så... Emma begravde huvudet i kudden och tyckte jag var hemsk, vilket jag kanske är ;)
 
Tycker själv att nyfödda kattungar ser ut som råttbäbisar och de ser fan inte gulliga ut, så jag skulle nog klara av att avliva dem även om jag aldrig gjort det själv... 


Sedan stod bio på schemat och filmen Tintin i 3D (överskattat) som var en film som både jag och älsklingen gillade skarpt! Det kändes som att vi satt där en halvtimme ungefär men den var i själva verket nästan två timmar, det hände saker hela tiden och det var underhållning på hög nivå och Spielberg/Jackson som gjort filmen har gjort ett väldigt bra arbete av en klassisk seriefigur!


Sedan kom vi och kände oss ganska pigga så det blev en film till: Pojken i randig pyjamas.
Inte den bästa film vi sett och det jag störde mig mest på den filmen det var språket, jag menar utspelas en film i Tyskland då ska de fan inte prata engelska... Det känns mer äkta för min del om tyskarna i det här fallet talar sitt eget språk och inte engelska för att nå en mer bred publik... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik - 15 juni 2013 13:08

Jag beundrar personer som gör ändringar i sitt liv när de känner att de vill göra något nytt, tyvärr så har inte alla modet eller kraften att bryta sig loss från det de har idag även om de känner att de skulle vilja...Den jag närmast kommer att tänka...

Av Erik - 3 mars 2013 19:31

I fredags åkte vi iväg till Göteborg för att se Galenskaparnas 30-års föreställning på Lorensbergsteatern, själv kände jag mig mest som en medhängare som följde med då jag inte är något större fan av ensemblen. Men jag visste att Emma verkligen ville...

Av Erik - 19 februari 2013 21:36

Har inte lyssnat så värst mycket på David Bowie men skivan: The Man Who Sold The World (1970) gillar jag, främst titelspåret. Upptäckte nu i kväll att det fanns två olika omslag när jag letade efter den på vinyl på tradera. Först hittade jag den inte...

Av Erik - 15 februari 2013 18:38

Tack för att du står ut med mig och mina dumma (ibland) idiotiska kommentarer jag ger dig nu när du är gravid, har väldigt svårt för att tänka innan jag talar när jag är med dig, kan inte hjälpa det. Det är stor skillnad över hur jag är på jobbe...

Av Erik - 21 januari 2013 21:39

Idag när jag var ned i tvättstugan så hade någon imbecill person inte tömt maskinerna från tvätt, dessutom så hade de glömt att starta en maskin... Jag hävde ner allt i en trådbackskorg och åkte upp och letade reda på syndaren, en yrvaken person öppn...

Skapa flashcards