Alla inlägg under oktober 2011

Av Erik - 6 oktober 2011 23:05

Det händer med jämna mellanrum att jag hör en låt med Beatles som för mig är helt obekant, kanske kan tyckas dåligt att inte ha hört alla låtar med bandet som av många klassas som det bästa någonsin...


Idag hörde jag denna: 


 


När jag läser bland kommentarsfältet så ser jag att låten finns med i filmen "Dinner For Schmucks" med Steve Carell (sjuk, men bra film), vilket måste betyda att jag har hört låten ändå... 
Hmm, antingen så fastnade inte låten eller så är inte minnet vad det varit... 


Kanske dags att skaffa den där Beatles boxen...

Av Erik - 6 oktober 2011 18:07

Sjukt vad trött jag har varit denna vecka på jobbet, nästan som man har somnat under arbetstid ibland har det känts som...
Kanske är så enkelt att det beror på att jag var ledig i förra veckan som Monika på jobbet säger? Själv inbillade jag mig att jag kanske var sjuk idag, kände mig varm på pannan...


Kanske jag har feber tänkte jag?


Åkte till affären och köpte en termometer för att kolla och den visade hela 37,1 grader... Kanske inte riktigt feber ändå? ;)
Ska strax gå iväg för att vara med på årsredovisning för bostadrättsföreningen jag tillhör, kanske därför jag kände mig lite sjuk...


Av Erik - 5 oktober 2011 19:35

Har precis skickat iväg en beställning hos Ginza där jag beställde följande skivor:


Paatos - Breathing för fyndpriset 99 kr.


Spiritual Beggars - Return To Zero till vrakpriset 69 kr.


Kamchatka - Bury Your Roots 149 kr.


Sitter just nu och lyssnar på Paatos skiva som jag av någon anledning missat skaffa, men som jag upptäckte nu att den finns på spotify.. Har de tidigare albumen i min ägo och tycker att det är riktigt bra musik, kan beskrivas som progressiv rock med jazzinslag.


Spiritual Beggars är också ett band där jag har de tidigare skivorna men väntat bra länge med den nya, kanske främst då jag inte riktigt accepterat att de numera har en ny sångare i Apollo Papathanasio (Firewind), han gör det bra men det är svårt att ersätta Janne "JB" Christoffersson som valde att satsa helt på sitt egna band Grand Magus.



 

 

Av Erik - 2 oktober 2011 14:12



De som var med fattar :)

Av Erik - 2 oktober 2011 13:44

Efter en härlig vistelse i Spanien som spenderades med nära och kära är man nu tillbaka i Gävle igen, det känns riktigt bra att ha upplevt det man gjort men också skönt att vara hemma igen. 

Tack till alla som var med och gjorde resan till ett minne för livet!



   

Skapa flashcards