Alla inlägg den 3 november 2011

Av Erik - 3 november 2011 20:18

Jag skickade ett mail till biografen i staden om de skulle visa dokumentärfilmen "Så Jävla Metal" för några veckor sedan och fick ett kanske till svar.. Läste idag att de faktiskt kommer visa den mellan 11-13 november, vilket betyder att jag nu känner mig pliktskyldig att gå ned på stan för att se den när det blir aktuellt...

Reportage%20om%20S%C3%A5%20j%C3%A4vla%20metal 

Av Erik - 3 november 2011 20:02

En gång i tiden så startade jag en blogg på fyllan och den fick heta något i stil med:helvetesjävlaskit...
Den blev inte långlivad då jag inte trodde att någon kunde tänkas vara intresserad av att läsa om något som jag skrev och då kan man ju undra varför jag har startat en ny ungefär tre år senare?
Vet inte riktigt varför men jag har alltid gillat att skriva och favoritämnet i skolan var svenska av alla ämnen, kanske för att man fick höra att man faktiskt var bra på något och det uppmuntrade till att vara flitig på just de lektionerna?


Hur många killar som är över 30 (jag är snart 33) har en blogg? Jag är en av dem men jag känner mig ganska ensam bland alla tonårsbloggar som handlar om hästar, smink, killar... Inte för att jag läser sådant men man har ju någorlunda koll över vad som erbjuds på nätet...


Så vad handlar min om då kan man undra?
Tja, om allt möjligt som jag känner för att skriva om för stunden eller bara länka om den där fantastiska låten som gjorts av bandet som alla borde känna till men ingen gör... Så jag ser det som min uppgift att sprida information om det som faktiskt är bra i musik och filmväg, för vem gör det annars kan man undra? ;)








Av Erik - 3 november 2011 19:15

Har ju hört någon gång att man ska lära sig en ny sak varje dag, vet inte riktigt om det stämmer med mig då dagarna oftast är de samma... Är i princip omöjligt att komma ihåg vad jag gjorde förra onsdagen t. ex. Jag har ju som många andra rutiner jag följer varje dag då jag jobbar, som att kliva upp vid fem varje morgon och känna sig som en zombie ungefär... Inte för att jag vet hur en zombie känner eller om det ens finns sådana i verkligheten? Tja, lite halvdöd känner man sig iaf eller för att tala milt, väldigt trött... 
Det trötta åtgärdar man ganska snart med rivigt kaffe och vips så är man på benen igen och redo för vad dagen har att erbjuda...


Tycker själv att jag kommer i säng i skaplig tid nuförtiden så jag borde ju egentligen känna mig pigg som en lärka och vakna upp med ett leende på läpparna och sjunga på någon glad sång, kanske "Vi har bara varandra" med Di Leva skulle funka?
Njae, vet inte om det skulle uppskattas av en hårt sovandes Emma som kliver upp en timme senare? ;)  


Så vad har jag lärt mig idag då? 

Jo, jag googlade om ett band som heter Beardfish som skall spela på CC-Puben här i stan den 6:e januari, vilket jag funderar starkt på att bevittna då det är gångavstånd... Ett band jag lyssnat lite grand på och då deras senaste skiva "Mammoth" från i år, riktigt bra skiva som har influenser från band som kommer från -70 talet (Captain Beyond, Black Sabbath, Procol Harum), en salig blandning helt enkelt...  


Det jag lärde mig var att detta band bildades i Gävle -01 och har släppt sex album. 


 

Ovido - Quiz & Flashcards