Alla inlägg den 5 november 2011

Av Erik - 5 november 2011 23:34

Nu när våra gäster har lämnat oss för denna gång så bestämde jag mig för att prova på en sak som Emma köpte hem i veckan och det är ett Wii Fit Plus, det var faktiskt ganska kul att prova på och det första jag testade var att nicka fotbollar som kom emot mig... Piece of cake tänkte jag, jo tjena! 


Tyckte det var assvårt att få mina rörelser att stämma överrens med hur bollarna som kom emot mig! Emma förklarade att jag skulle tänka spegelvänt och det fick mig ganska snart att inse att brädan som man står på var vänd åt fel håll... Sagt och gjort så åtgärdade jag det hela och tänkte att nu blir det andra bullar, men nej då...
Det gick ännu sämre den här gången och därför blev jag sur och bytte aktivitet, fick prova på att jogga i tio minuter och det var kul faktiskt, speciellt att springa för fort så stackars Thord (min Mikael Åkerfeldt look a like) ramlade omkull hela tiden.. Rejält svettig blev man av det hela och jag märkte ju att jag blev lite flåsig (totalt otränad som jag är), får se hur länge jag kommer tycka att detta är kul då jag har en tendens att tröttna på saker bara! :P 

Detta motionsspel tycker jag är en vettig investering och det är ett bra alternativ om man inte känner för att ta sig ut för att springa i spåren eller träna med okänt folk på något gym...


Det gäller att prova på det igen om man inte blir "världsmästare" på första försöket bara, ska försöka hålla fast vid det tänket inte bara när det gäller spel i framtiden utan vad det än gäller! 

Av Erik - 5 november 2011 21:29

Det är lördagkväll och redan nu känns det som att man har förbrukat helgen, som att det vore söndag.. Kan ju bero på att vi var uppe sent i natt och hivade i oss några öl och hade det trevligt (jag, Emma, Erik), Axel gav upp vid 23 om jag inte minns fel och lade sig för att sova... 


Igår var en riktigt bra dag där vi bjöd våra gäster på en ny favorit i hemmet, nämligen baconinlindad kycklingfilé med balsamsås, en väldigt enkel rätt som samtidigt är väldigt god! I originalreceptet är det ju serranoskinka men jag tycker det funkar minst lika bra med Gudruns bacon (eller vilken sort man nu föredrar). 
Sen gick vi iväg ned på stan för att spela lite discobowling, kan inte påstå att jag gillade musiken speciellt mycket men ändå så märkte jag att rycktes med i det som spelades.. Axel blev dock glad när de spelade två låtar med Eric Saade och det var ju kul för honom och alla andra kidz som var där (antar jag), för det är väl ändå en artist som har sin främsta målgrupp bland barnen? 
Tycker att det är väldigt kul att spela bowling även om det inte sker så ofta och det är ju en sport som passar alla och man behöver ju inte vara bra för att det ska vara kul, det gick bra och jag upplevde det som att resten av sällskapet tyckte samma sak.

Sedan hem för att spela monopol bl.a och det var också väldigt trevligt även om det gick mindre bra för mig här (lite vrång kanske) men jag gräver inte ned mig för den sakens skull utan det är ju bara ett spel... :)

Sedan när Axel gett upp och gått och lagt sig stannade vi andra uppe för att prata och dricka öl och Irish Coffee drinkar som älsklingen så snällt gjorde ordning, mycket trevlig kväll/natt som jag mer än gärna gör om! :)




Skapa flashcards