Alla inlägg den 17 november 2011

Av Erik - 17 november 2011 16:54

Fick precis en "låt i skallen" som jag med jämna mellanrum får och med det menar jag en låt som jag helt plötsligt börjar tänka på, denna gång var det något som jag inte riktigt visste vad det var så jag fick tänka efter lite och försöka lista ut vad de sjunger... Jag med texter? Är typ sämst på att kunna texter så det var ju en utmaning i sig...
Först fick jag bestämma mig för vilken grupp det handlade om och det var AC/DC och min magkänsla sa att det var från skivan "Back In Black"...

Hmm, den textrad som kom upp var: Lying On A Freeway...

Började med att googla efter det utan resultat och kollade därefter in Grooveshark då Spotify inte har AC/DC i sitt arkiv, lättnaden blev stor då jag hittade rätt låt i "Let Me Put My Love In To You" men konstaterade att jag var helt fel ute med textraden jag sökte efter vilket var en stor överraskning för mig... ;)

Låten börjar med raden: Flying on a free flight, inget annat... :)


 

Skapa flashcards