Alla inlägg under februari 2012

Av Erik - 20 februari 2012 18:11

Jag säger att tvättställ och handfat är samma sak, men Emma vägrar se sig besegrad då hon håller fast vid att det enbart heter handfat. Trots att jag söker på google och visar träffarna på tvättställ, envis människa? ;)

   

 

Av Erik - 19 februari 2012 01:15

Som jag hade längtat efter att se Björn Ranelid sjunga eller vad han skulle göra i melodifestivelen som sändes på lördagskvällen, eller inte.. Svårt att undvika att han skulle vara med där då man försöker hänga med i tidningar och lyssnar på P3/P4 då jag befinner mig på jobbet, jag ska inte säga att han var dålig eller bra då jag inte hört honom ännu och jag inbillar mig att jag kan nog dö lyckligt ovetandes om hur det egentligen var.. Vet att han gick vidare då jag läste det på Aftonbladet, huvudnyheten för kvällen.. Får se om jag kan hålla mig från att kolla upp låten han framförde men jag inbillar mig att det lika gärna kan kvitta.


Men en sak är säker, den där tävlingen berör många människor och jag förundras vid varje tillfälle över att folk ska spy galla över de som deltar där, jag menar det går ju faktiskt att välja att inte kolla. 


Själv valde jag att åka till Våla för att uppvakta bror Martin som fyllde 36 häromdagen, han fick en vinylskiva som jag var osäker på om han redan ägde men som tur var hade han den inte, skivan var Rainbows klassiker "On Stage" från -77 en skiva som är helt omöjlig att inte gilla.
Martin tyckte det var synd att öppna ett så fint inslaget paket som Emma så fint fixat, det ligger till så att jag inte får slå in paket längre för henne då jag absolut inte lägger ned någon energi på hur ett inslaget paket skall se ut.


Tyvärr åkte jag dit ensam då Emma drabbades av magsjuka i fredags, typiskt att få det lagom till helgen men inget att göra åt. Lyssnade på skivan jag fick av Erik & Cajsa i julklapp på vägen dit som är Krux "He Who Sleeps Amongst The Stars", det gäller att att passa på att spela musik som Emma inte gillar när jag åker själv. På vägen hem var det country på P4 och det är en genre jag normalt sett inte gillar, men jag tänkte att jag ger det en chans och faktiskt så lyssnade jag hela vägen hem.. Nu sitter jag och lyssnar på en artist som spelades och det är Gretchen Peters, inte så tokigt faktiskt.. Som tur är kommer det ett nytt tillfälle att besöka Våla igen nästa helg då bror Björn fyller, nu gäller det att komma på någon bra present till honom också..


   

Av Erik - 3 februari 2012 17:55

Man undrar ju om någon i Opeth är med i Ghost när de nu ska turnera tillsammans i staterna? Kanske Mikael Åkerfeldt som jag har hört rykten om tidigare? 

Kanske bara är en tillfällighet att de spelade på samma festival i somras då de båda var på Getaway? ;) 





 

Av Erik - 1 februari 2012 18:37

Fick idag hem ett paket från cdon som innehöll bra grejer.


 
 

Skapa flashcards