Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Erik - 11 mars 2012 14:16

Igår var jag iväg till Hofors av alla ställen tillsammans med älsklingen för att ta hem en stereo jag vann budgivningen på hos Tradera (denna).

Är lite efter min tid då jag personligen aldrig haft en vinylspelare, visst de första skivorna jag köpte var i lp-format men det dröjde inte länge innan cd kom in i hemmet och då slutade jag med vinyl då det var mycket lämpigare att ha cd. Så man kan ju undra varför jag idag köper en 40 år gammal stereo bara för att kunna spela vinyl? 
Har vissa bekanta som pratar om att vinyl är så mycket bättre och det ska jag testa om det stämmer nu då, äger förvisso inte många skivor ännu men har redan några skivor på gång (tradera).

Är just nu inne i en Scorpions period och därför har jag köpt hem ett par skivor med dem, Virgin Killer och Lovedrive. Förlorade auktionen för skivan Animal Magnetism men den ska skaffas den med. 

Har ännu inte monterat upp stereon då vi för tillfället saknar uppställningsplats och jag/vi funderar över bäst ställe att ha anläggningen vid, måste kanske köpa någon bänk av något slag (som naturligtvis måste matcha in i övriga miljön) 

Monika på jobbet säger att jag kanske komma tycka att det är kul med detta köp i kanske tre veckor och det återstår ju att se... 




 

Skapa flashcards