Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Sjuk

Av Erik - 15 mars 2012 08:54

Är hemma från jobbet då jag dragit på mig en dryg förkylning och då är det bäst att hålla sig från sina kollegor tycker jag. 
Vad passar bäst att göra när man är ensam hemma? Jo, man kan ju alltid använda sig av födelsedagspresenten jag fick av Emma (Spotify i ett år), vilket är en present jag utnyttjat väl.


Gick upp samtidigt som Emma kl. 6 för att säkerställa att hon kommer upp, sen är inte jag den som gillar att dra mig i sängen utan jag vill helst upp och göra något vilket oftast innebär att jag hamnar framför datorn och lyssnar på all sorts musik.  
Har kollat på sista delen av den klart intressanta serien Hårdrockens Historia som gått på Svt, det sista avsnittet handlade om de progressiva inslagen som finns inom metal.. Hoppades att Opeth skulle nämnas men det enda man fick se av dem var Sam Dunn´s (reportern) tröja och att bandloggan var med på ett "stamträd". 


De band som fick fick stort utrymme i avsnittet var främst: Rush, Queensr˙che, Dream Theater men även Genesis och King Crimson.


Ett band jag aldrig lyssnat på är Rush trots att jag gillar de progressiva inslagen bland metal är kanske svårt att begripa men nu lyssnar jag faktiskt på skivan "Fly By Night" för att försöka ge dem en chans, fick veta att deras skiva "2112" är av mer hårdare slag än vad de gjort tidigare men tänkte ta det senare, ska bli intressant att höra hur det låter.


 

 
 
Ingen bild

niklas

15 mars 2012 09:40

Jag säger som min vän PG sa när han fick reda på att jag inte hade läst ringen trilogin.. han menade på att han var avis eftersom jag hade så mycket bra läsning framför mej...säger detsamma till dej erik...jag önskar jag hade rush diskografi olyssnad... för det är en jävligt trevlig upptäckt...

 
Ingen bild

Erik

15 mars 2012 10:06

Ja, det är inte så pjåkigt faktiskt.. Har bara lyssnat på en skiva ännu, men ska lyssna mer..

Så vad tyckte du om ringen trilogin?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik - 15 juni 2013 13:08

Jag beundrar personer som gör ändringar i sitt liv när de känner att de vill göra något nytt, tyvärr så har inte alla modet eller kraften att bryta sig loss från det de har idag även om de känner att de skulle vilja...Den jag närmast kommer att tänka...

Av Erik - 3 mars 2013 19:31

I fredags åkte vi iväg till Göteborg för att se Galenskaparnas 30-års föreställning på Lorensbergsteatern, själv kände jag mig mest som en medhängare som följde med då jag inte är något större fan av ensemblen. Men jag visste att Emma verkligen ville...

Av Erik - 19 februari 2013 21:36

Har inte lyssnat så värst mycket på David Bowie men skivan: The Man Who Sold The World (1970) gillar jag, främst titelspåret. Upptäckte nu i kväll att det fanns två olika omslag när jag letade efter den på vinyl på tradera. Först hittade jag den inte...

Av Erik - 15 februari 2013 18:38

Tack för att du står ut med mig och mina dumma (ibland) idiotiska kommentarer jag ger dig nu när du är gravid, har väldigt svårt för att tänka innan jag talar när jag är med dig, kan inte hjälpa det. Det är stor skillnad över hur jag är på jobbe...

Av Erik - 21 januari 2013 21:39

Idag när jag var ned i tvättstugan så hade någon imbecill person inte tömt maskinerna från tvätt, dessutom så hade de glömt att starta en maskin... Jag hävde ner allt i en trådbackskorg och åkte upp och letade reda på syndaren, en yrvaken person öppn...

Ovido - Quiz & Flashcards