Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Heritage

Av Erik - 26 juli 2011 22:07

Idag bestämde jag mig för att köpa biljett till Opeths spelning på Arenan i huvudstaden den 8/12, gick och frågade kära sambon om hon ville med men jag visste ju svaret redan innan då hon klargjort sin avsky för "skrikmusik" som hon kallar det. 
Jag ville vara snäll och fråga iaf, för det är jag ju oftast.. Sen hur snällt det är att fråga någon som jag vet inte gillar musiken, det är en annan sak...
Har ingen aning hur jag kommer ta mig dit nu då det känns så avlägset, först ska ju nya skivan Heritage dumpa ned i brevfacket i september...


Har lyssnat på det första som släppts från nya skivan kanske sju gånger nu "The Devil´s Orchard" heter låten. Svårt att beskriva hur det låter när jag är i princip tondöv men jag vet vad jag gillar, det är som alltid med Opeth att man aldrig kan förvänta sig hur det ska låta.


Emma sa faktiskt att hon skulle följa med om vi hade en trekant med en kille till som skulle "sätta på mig", jag avböjde vänligt men bestämt.

 
 
Heidi

Heidi

26 juli 2011 22:15

Låter precis som en Emma-kommentar. Är inte alls förvånad säger jag vänligt men bestämt ;)

http://www.heidihoo.se

 
Ingen bild

BErik

26 juli 2011 22:18

Haha, nä den var relativt väntad ;)

 
Emma

Emma

26 juli 2011 22:19

haha vad skall jag säga om jag inte vill gå då? han sa "jag betalar", då kan jag inte skylla på att jag inte har råd ;-)

http://captainpoon.bloggagratis.se

 
BErik

BErik

26 juli 2011 22:21

Följa med och bli hänförd! ;)

http://opeth1979.bloggplatsen.se

 
emma

emma

26 juli 2011 22:26

öppna anus för en kuk då och då. det är bra för dig!

http://captainpoon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik - 15 juni 2013 13:08

Jag beundrar personer som gör ändringar i sitt liv när de känner att de vill göra något nytt, tyvärr så har inte alla modet eller kraften att bryta sig loss från det de har idag även om de känner att de skulle vilja...Den jag närmast kommer att tänka...

Av Erik - 3 mars 2013 19:31

I fredags åkte vi iväg till Göteborg för att se Galenskaparnas 30-års föreställning på Lorensbergsteatern, själv kände jag mig mest som en medhängare som följde med då jag inte är något större fan av ensemblen. Men jag visste att Emma verkligen ville...

Av Erik - 19 februari 2013 21:36

Har inte lyssnat så värst mycket på David Bowie men skivan: The Man Who Sold The World (1970) gillar jag, främst titelspåret. Upptäckte nu i kväll att det fanns två olika omslag när jag letade efter den på vinyl på tradera. Först hittade jag den inte...

Av Erik - 15 februari 2013 18:38

Tack för att du står ut med mig och mina dumma (ibland) idiotiska kommentarer jag ger dig nu när du är gravid, har väldigt svårt för att tänka innan jag talar när jag är med dig, kan inte hjälpa det. Det är stor skillnad över hur jag är på jobbe...

Av Erik - 21 januari 2013 21:39

Idag när jag var ned i tvättstugan så hade någon imbecill person inte tömt maskinerna från tvätt, dessutom så hade de glömt att starta en maskin... Jag hävde ner allt i en trådbackskorg och åkte upp och letade reda på syndaren, en yrvaken person öppn...

Ovido - Quiz & Flashcards