Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Erik - 27 oktober 2011 17:50

Håller på och läser boken "Blod Eld Död" som jag tycker är bra hittills, har förvisso bara läst femtio sidor ungefär så Niklas får snällt vänta på att läsa den :P
Läste senast igår kväll om den första svenska hårdrocksgruppen och de hette Heavy Load, ärligt talat så har jag nog aldrig hört på det bandet..


Fick lära mig att Phil Lynott (Thin Lizzy) är med och lägger basen på en av deras låtar som heter "Free", då han vid tillfället var i Stockholm på soloturné (-83) och var snäll och hjälpte till...



Av Erik - 27 oktober 2011 17:02

Jag har endast gratiskonto hos spotify och då mina timmar tagit slut så fick jag snällt lov av Emma att använda hennes konto då hon sällan använder sig av tjänsten. Så nu står det på hennes FB status att hon har lyssnat på all möjlig sorts musik, allt från Opeth till Curtis Mayfield vilket hon inte gör i vanliga fall direkt... Fast jag tror dock inte att någon tror på att det är hon som lyssnar, i varje fall inte om man känner henne.. 

Egentligen så borde man kanske betala den lägsta månadskostnaden som är 49 kr/månad och då slipper man ju den där reklamen och det går att spela låtar fler än fem gånger innan den stoppas, är nog bara "Pressure And Time" och "Doctor Doctor" som jag inte kan lyssna på i dagsläget...

Finns ju Grooveshark också för den delen, vilket är gratis ;) 

Av Erik - 27 oktober 2011 16:46

Har alltid varit en person som skjuter upp saker som jag ska göra, inte när det gäller jobbrelaterade ting utan de som finns på fritiden.. Som i förra veckan då jag fick den äran att vara sekreterare vid bostadsföreningens månadsmöte, har ännu inte skrivit ett ord av det protokollet men jag vet att jag måste.. 


Saken är den att ordföranden som först ska godkänna det jag skrivit är i Vietnam just nu och där har de ju inte fått tillgång till internet ännu, eller? ;)

Så vad gör jag i stället? Jo, jag dricker rivigt Crescendo kaffe samtidigt som jag lyssnar på Graveyards fantastiska skiva Hisingen Blues (ännu en gång) efter att ha avnjutit en god middag som älsklingen tillagat då hon var hemma på lunchen.
Oftast är det jag som står för matlagningen i detta hem men idag hade <3 gjort pepparrotssås tillsammans med kokt potatis och lunchkorv, det var riktigt gott tycker jag!  


 

Ovido - Quiz & Flashcards