Alla inlägg under oktober 2011

Av Erik - 11 oktober 2011 16:37

Önskade idag en låt på P4 Uppland igen trots att det kostar 50 kr för att få något spelat just nu, pengarna går denna vecka till "Världens Barn", så jag hoppas de kommer till användning... Men det var inte den främsta anledningen till att jag önskade idag utan det var för att Monika och jag har ju våran interna tävling när det gäller antal spelade önskningar, nu står det 4-4...

Monika sa att jag borde ha fått minuspoäng efter min önskning då den var så hemskt dålig i hennes tycke, vilket jag naturligtvis inte gick med på för då borde hon ha fått samma avdrag för "Sjumilakliv" med Martin Stenmarck...

Vilket låt jag fick spelad?

 


Av Erik - 9 oktober 2011 12:27

Nu har jag lånat hem den första säsongen av en serie som "alla" har sett (men inte jag då) och det är Sons Of Anarchy som handlar om en kriminell mc-klubb som utspelas i den fiktiva staden Charming, serien är nu inne på den fjärde säsongen och om jag gillar det hela så har man ju några timmar framför sig.. 
 

Föredrar att kolla på serier i samlat format och inte följa den varje vecka, finns alltid risk att man glömmer titta och sen om det är bra då vill man ju se allt så fort som möjligt. Senast det begav sig med en serie för min del var under semestern då jag plöjde genom Game Of Thones i rekordfart...


Det ska bli spännande att se hur den serien verkar och jag väntar bara på att Emma ska komma hem från träningslokalen, är kul när man lyckas hitta en serie som båda gillar.. Det finns serier vi båda tycker om och de jag kommer på är främst: Seinfeld, Dexter, That 70´s Show, Fawlty Towers..
 

 

Av Erik - 8 oktober 2011 18:49

Kollade på en film idag som jag inte hade några förväntningar om, men som visades vara riktigt bra. 


Det var en sak som gnagde mig under filmens gång och det var föjande: var hade jag sett han som spelar Hesher?
Kom aldrig på det så jag fick kolla upp det på imdb för att få ro.. Joseph Gordon-Lewitt som han heter hade jag sett i serien tredje klotet från solen.. 


Tycker även att han påminner om Heath Ledger till utseende i denna film även om jag får fan för det av Emma för det uttalandet...



Av Erik - 8 oktober 2011 18:29

Sitter precis och avnjuter en kall Staroborno 3,5 efter att ha avnjutit en god middag som älsklingen gjorde, idag blev det helstekt kycklingfilé tillsammans med ris och hör och häpna: kantarellsås!
Har aldrig ätit svamp tidigare, eller jo jag har väl smakat.. (kanske) Så det är ju tur att man är villig att prova nya saker som vuxen när man vägrade att äta vissa saker när man var liten, min mor hade det inte lätt inser jag idag...


Fick förresten mina tre skivor igår och just nu spelar jag Beggars skiva och den är ju riktigt bra faktiskt, hade hört den tidigare men inte riktigt fått den att fastna.. 
Hoppas att jag en dag får chansen att se dem live säger bara, men de spelar ju aldrig i detta land (de jävlarna).. 


Tycker att sångaren påminner en del om David Coverdale i denna sång...


Av Erik - 7 oktober 2011 21:27

När man som jag bor i Gävle och gillar att gå på konserter då är det lite drygt då det mesta händer i Stockholm, som exempel kan jag nämna tre kommande spelningar jag gärna skulle vilja gå på men kanske lite svårt att åka på alla...

- Clutch/Kamchatka 26/11 (sthlm)
- Opeth 8/12 (sthlm)
- Katatonia 14/12 (sthlm)

Det enda som är definitivt är Opeths spelning då jag redan skaffat biljett, spelningen är på en torsdag så jag har tagit ledigt dagen efter då det blir ganska sent..
Får helt enkelt köra bil då det blir problem att hinna med sista tåget till norrland..


Lyxproblem?

Jo, jag är fullt medveten om det.


 

Av Erik - 7 oktober 2011 20:53

Har ingen öl hemma så jag fick helt enkelt öppna den där vinflaskan som stått några veckor nu, köpte den enbart för att det var en snygg etikett... 
Är knappast någon vinkännare och har nyligen börjat prova dricka rött, vet inte riktigt vad jag ska tycka om det ännu men det går ned...

Frågade Emma om hon ville vara med och dela men efter att hon smakat så sa hon att det smakade för mycket för henne, känner inte riktigt sådant jag så jag har nog fel på mina smaklökar, men det kanske är en förmåga som kan komma med tiden? 



 
 
 

Av Erik - 7 oktober 2011 16:23

Har ännu inte fått hem mina skivor men jag håller på och lyssnar sönder Paatos senaste skiva "Breathing" på spotify, så jävla bra och det är inte ett minsta spår av metal i denna musik...


 

Av Erik - 7 oktober 2011 16:00

Flera personer har frågat och undrat varför jag haft/har ett sår i pannan, men jag har funnit det ganska tröttsamt att förklara samma sak flera gånger så jag har sagt typ att jag ramlat eller slagit skallen bara.. 


Det är ju en sanning med viss modifikation då jag vid tillfället var påverkad av alkohol och fick den ljusa idéen att klättra över ett staket ut på gatan där vi bodde i Spanien när jag stod på innergården då jag inte hade någon nyckel med mig ned, hade ingen ro att vänta på de andra i sällskapet.. 
Det slutade med att jag tappade kontrollen över min rörelser och slog skallen rakt ned i en betongtegelpanna, dröjde några sekunder innan jag fattat vad som hänt och utbraste ett förvånat: aj...


Emma som stod nedanför fattade heller inte riktigt vad jag gjort förrens jag sade det ordet, hon blev ganska orolig att jag skadat mig allvarligt men jag sa att det var lugnt (kände inte så mycket)..


Vi skulle vid tillfället ut och äta på en fin restaurang som Erik (Emmas bror) hittat men jag valde att stanna kvar i lägenheten och kollade i stället på Notting Hill som jag hittade i hyllan, hann aldrig kolla klart dock.. Men det gjorde inte så mycket då jag sett den ett par gånger..


Såret har jag inte klarat av att hålla mig från att pilla på, så det är inte mycket kvar av skorpan... Emma säger att jag nu inte får klaga på henne då hon klöser på sina sår... 


Det komiska i situationen är att någon upptäckte ett par dagar efteråt att man kunde öppna upp dörren med en knapp som satt på sidan...

Ovido - Quiz & Flashcards